Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Duurzame ontwikkeling. Hoe integreren in onderwijs
Author:
Year: 2008 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek wil in de eerste plaats voorbeelden aanreiken om 'educatie voor duurzame ontwikkeling' een plaats te geven in het curriculum van de lerarenopleiding. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de wijze waarop het thema 'duurzame ontwikkeling' in de lespraktijk van de leraar lager en secundair onderwijs kan worden geïntegreerd. Het biedt ook inspiratie voor schoolleiders om 'duurzame ontwikkeling' een plaats te geven in het pedagogisch project van de school.


Book
Studie van het electroforestisch haemoglobine-patroon, en het effect van phenylhydrazine op de verschillende haemoglobine-componenten van Umbra pygmae (de Kay)
Author:
Year: 1976 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit ; Faculteit der Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Een systematische en zoögeografische studie van de Rissoininae (Stimpson, 1865) (Gastropoda : Rissoidae), met inbegrip van een revisie van de recente soorten.
Author:
Year: 1992 Publisher: Leuven K. U. L

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Duurzame ontwikkeling : hoe integreren in het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789045525808 Year: 2008 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Duurzame ontwikkeling' heeft vandaag een prominente plaats verworven in berichtgeving en beleid. Steeds meer wordt het belang onderstreept van het zoeken naar een evenwicht tussen economische groei, sociale rechtvaardigheid en een gezonde leefomgeving; van het streven naar solidariteit, niet alleen tussen 'hier' en 'elders', maar ook tussen 'nu' en 'later'.Het onderwijs bereidt leerlingen en studenten voor op deelname aan het maatschappelijk leven waarin de idee van duurzame ontwikkeling steeds meer op de voorgrond zal treden. Dit handboek wil in de eerste plaats voorbeelden aanreiken om 'educatie voor duurzame ontwikkeling' een plaats te geven in het curriculum van de lerarenopleiding. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de wijze waarop het thema 'duurzame ontwikkeling' in de lespraktijk van de leraar lager en secundair onderwijs kan worden geïntegreerd. Het biedt ook inspiratie voor schoolleiders om dit een plaats te geven in het pedagogisch project van de school

Keywords

Duurzame ontwikkeling. --- Milieueducatie --- Vakoverschrijdende eindtermen. --- Lerarenopleiding. --- onderwijsbeleid --- School management --- duurzame ontwikkeling --- didactische processen --- lerarenopleiding --- 371.2 --- leerplanontwikkeling --- 450.45 --- leerplannen --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 371.214 --- 456.8 --- 614.6 --- Duurzame ontwikkeling --- EDO (educatie voor duurzame ontwikkeling) --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleidingen --- 330.34 --- 339.9 --- 354.7 --- 37 --- 450.7 --- Basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Leerplanontwikkeling (curriculumontwikkeling) --- Onderwijs --- Opleiding --- Secundair onderwijs --- 450.7 ) Opleiding en bijscholing --- duurzame ontwikkeling (ler) --- milieu --- natuurbescherming --- onderwijs (ler) --- ontwikkelingssamenwerking --- Milieu --- Milieufilosofie --- onderwijzend personeel --- 614.61 --- Duurzame ontwikkeling ; onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- onderwijsprogramma's. leerplan. lesrooster. leerprogramma --- Leerplanontwikkeling --- Vormingsgebieden --- Milieubeheer --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: teleonderwijs) --- Sustainable development --- Study and teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 08 --- didactiek --- economische groei --- leefomgeving --- solidariteit --- Natuurbescherming --- Ontwikkelingssamenwerking --- Integratie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport


Book
Over de grenzen : vakoverschrijdende eindtermen in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs
Authors: --- ---
Year: 2002 Publisher: Brussel : Dienst voor Onderwijsontwikkeling,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
Educatie voor duurzame ontwikkeling : leren voor een "volhoudbare" ontwikkeling
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Brussel Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Studie van het electroforetisch haemoglobine-patroon, en het effect van phenylhydrazine op de verschillende haemoglobine-componenten van Umbra pygmaea (De Kay)
Authors: ---
Year: 1976 Publisher: s. n. Leuven s.n.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
Over de grenzen: vakoverschrijdende eindtermen in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs
Authors: --- --- ---
Year: 2002 Publisher: Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Over de grenzen : vakoverschrijdende eindtermen in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs
Authors: --- --- ---
Year: 2002 Publisher: Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement onderwijs. Dienst voor Onderwijsontwikkeling

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by